۱۳۸۸ اسفند ۷, جمعه

... گیجه گرفته ام و باید تصمیم بگیرم امپریال کالج برایم بهتر است یا پلی‌تکنیک زوریخ.
حقوق اولی کمتر است, هر دو پر ادعا اند، باید برای کار کردن در هر دویشان در شهرهای شلوغ و گران زندگی کنی و با وحشت به موقع مهد کودک و خانه پیدا نکردن دست و پنجه نرم کنی، آب و هوا و امنیت کشور دومی هزار برابر بهتر از مال اولی است و زبانش هزار بار مزخرف تر (یعنی از فکر آنکه بچه ام بخواهد سوییس آلمانی حرف بزند، وحشتزده می‌شوم), موضوع کار اولی بیشتر مد روز است و مال دومی بیشتر مورد علاقه تو،‌ هر دو موقت اند، بعد از ۵ سال از هر دو کشور می‌توانی پاسپورت بگیری (با در نظر گرفتن ان ۸ سالی که قبلا در دومی بودی)، بچه ات متولد کشور دومی است، در کشور اولی یک چند تایی فامیل داری، ...دیگر هم آنقدر پیر شده ای که فکر کنی اینبار قرار نیست دو روز دیگر راه بیفتی بروی یک ور دیگر دنیا و باید کم کم باسن مبارک را در قسمتی از این کره خاکی بر روی زمین بگذاری و بمانی تا بچه ات ریشه کند...

پی‌نوشت: تصحیح می‌کنم. الان ...گیجه گرفته ام چون دخترکم تب دارد و بعد قطره خوردن همچنان دمای بدنش ۳۸ درجه است و همخانه ام واشنگتن است و من نمی‌دانم اگر شرایط بحرانی شود چه غلطی خواهم کرد و گور پدر امپریال کالج و پلی‌تکنیک زوریخ و دانشگاه وین . امروز مجبور شدم بچه مریضم را ببرم خرید،‌ چون نان و شیر و عسل (که برای سرفه خوب است) و کیسه زباله نداشتیم و من فهمیدم تا به حال همه کارهای خانه را تنهایی نمی‌کردم. همخانه ، کاش زود تر برگردی خانه.
پی‌نوشت بعدی: دخترکم برونشیت دارد.

۳ نظر:

Rana Saitta-Rezakhaniha گفت...

chetore halesh? behtar shode? elahi.....

ناشناس گفت...

من پی نوشت رو نخونده خواستم اظهار نظر کنم که به نظر من دومی بهتر است ولی پی نوشت زد تو حالم و عمیقا درک کردم که " چه قدر گور پدر هردوشون"
امیدوارم حالش کاملاً خوب شده باشه طبق نوشته بعدی. ها؟
مامان فراز

Marjan گفت...

دخترکم آنتی‌بیوتیک می‌خورد و بهتر شده. آنشب کارم به بیمارستان و اورژانش کشید و گفتند برونشیت (ویروسی) و Pneumonia (باکتریایی) را با هم گرفته. بعد هم در کنترل ۲ روز بعدش دکتر خودش دیدمان و توصیه کرد اگر مجبور نیستیم، این فصل مدرسه نفرستیمش

من هم دومی را انتخاب کردم و قرار است تا ۲ ماه دیگر زوریخ باشیم