۱۳۸۸ تیر ۳۱, چهارشنبه

مامان بهار در تولد ۵۰ سالگیش،‌ برای دخترش که یک قاره آنور تر زندگی می‌کرد نوشته بود احساس می‌کنم ابری ام که با دو طناب، محکم به زمین بسته شده ام و اگر تو و گلنار را نداشتم، مدتها بود ناپدید شده بودم.
آنموقع فکر می‌کردم هر بچه مثل یک طناب است و اگر کسی ۶ بچه داشته باشد، لابد حس می‌کند با ۶ طناب بسته شده. همان موقع فکر می‌کردم قلب آدم تماما مال بچه اش است تا وقتی که بچه دوم بیاید و نصف جای بچه اولی را بگیرد. نمی دانم از کی فهمیدم بچه های ادم قلب آدم را تکه تکه نمی‌کنند، بلکه هر کدام به تنهایی همه اش را اشغال می‌کنند. عشقشان روی هم، روی هم ، می‌نشیند روی تمام قلب آدم. داستان طناب ها هم همین ‌طور است. هر بچه به اندازه کافی آدم را طناب پیچ می‌کند و می‌بندد به زمین،‌ حتی اگر به سبکی ابر بوده باشی یا حداقل خیال کنی که این قدر سبک بوده ای.


۵ نظر:

NEGAR گفت...

in javab e e-mail e man e?

نونوش گفت...

حالا اينكه ميگي خوبه يا بده ؟ يعني آدم سبك باشه بهتره يا با طناب بچسبه به زمين ؟ من خودم هنوز نفهميدم يعني گيج شدم كه كدومش بهتره ؟ ضمننا تو كه هنوز دو تا بچه نداري از كجا مي خواي بفهمي چه احساسي داره ؟

ديگه اينكه خودم ميدونم آمريكا ارزونه براي همين حرص ميخورم از بس اينجا آشغالا را پول خون باباشون به ناف خلق اللاه ميبندن

Marjan گفت...

yek joorayee aare negar. zohr delkhor boodam ke chera nemitoonam pishnehad e bishrmane ro ghabool konam

Marjan گفت...

Noonoosh, alan fekr mikonam tamam e ghazayaye bache dar shodan va asheghesh shodan gharizi e. in tor aadam lazem nist bikhod donbale dalil va tojih begarde baraye anjam dadanesh.
hamchin chizi ham ke dige khoob va bad nadare, hamine ke hast dige (bishtar khoobe :D )

2 ta bache nadaram, amma yekish joori bastadam ke tekoon nemitoonam bokhoram, dovomi ke nemitoone bishtar bebandatam. mitoone yekseri tanab roo tanab haye ghabli bebande, amma man bedoon oon ha ham jom nemitoonam bokhoram

doostdashtanes ham hamin tor

قلب خوشبخت گفت...

movafegham bahat