۱۳۸۸ آبان ۶, چهارشنبه

آزادی خوب است و آدمهایی که در حصار زندگیهای دوگانه بزرگ شده‌اند قدرش را بیشتر می‌دانند.
فرم شغلی را در امپریال کالج پر می‌کردم. جزو فرم‌های HR، سوالی بود که دینتان چیست و گرایش جنسی‌تان ( و البته ما قول می‌دهیم این فرم را کسانی که انتخابتان می‌کنند، نبینند). تعجب کردم.خیلی وقت بود از این سوالات بو دار نشنیده بودم. اینجا کسی به این کارهای ادم کاری ندارد،‌ هر چند من به طور ناخودآگاه حس می‌کنم که‌ وقتی می‌گویم ایرانی ام،‌ همه مسلمان دوآتشه می‌بینندم. البته بیراه هم حس نمی‌کنم،‌ وقتی بارها پیش آمده که در یک مهمانی، یک نفر از آسمان بیفتد کنار من،‌ سوال کند کجایی ام و برایم توضیح دهد این کاناپه که برداشته ای،‌ چربی خوک دارد ها.
لیست جوابهای ممکن را باز کردم ، ته دلم گرم شد. احساس خوبی بود دیدن اینکه همه گرایش‌ها، دینها و بی‌دینی‌هایی که من می‌شناسم،‌ کنار هم لیست شده بودند و آدمهایی که صاحبشان اند،‌ می‌توانستند هر چه هستند را اعلام کنند، بی‌هیچ نیازی به کتمان یا دروغ.
یاد نمازهای جماعت مدرسه افتادم، یاد گزینش فوق‌لیسانس و یاد همه دروغ هایی که گفتم، سکوت‌هایی که کردم و طعم تلخ تحقیری که نمی‌گذارد مثل یک سویسسی روشنفکر وغیر نژاد‌پرست،‌ به تمام ادیان و نشانه‌هایشان احترام بگذارم.


۱۳۸۸ مهر ۲۲, چهارشنبه

باز مریضم، باز سرما خورده‌ام، باز ددلاین دارم و می‌خواهم این وسط وسط ها بروم مسافرت. همان اول گفتم که مریضم.


۱۳۸۸ مهر ۲۰, دوشنبه

شیرین آماده‌باش است برای زایمان. همان موقع سال و همان جایی که من مادر شدم!
در فیس بوک اش نوشته:
در حیرتم چطور خواهد گذشت ...
برایش نوشتم :
قرار است بهترین خاطره زندگی‌ات شود!!

۱۳۸۸ مهر ۱۳, دوشنبه

زن قصه ما، گاهی حال و حوصله هیچ کس را ندارد، حال و حوصله آدمهایی را كه وقتی سرحال است، فکر می‌کند زیادی جوان اند و بی‌تجربه و وقتی سر حال نیست، فکر میکند ... اند لابد (کاش می‌دانستم شما این ... را چه می‌خوانید).
زن قصه ما، حال و حوصله آدمهایی را ندارد كه شبیه یک کار، یک رشته دانشگاهی، یک دانشگاه دهان پر کن و یک رتبه کنکوراند، همین طور كه حال و حوصله آدمهایی كه کدبانویی بی نقص اند را ندارد، حال و حوصله آدمهایی را ندارد كه خلاصه شدند در الگوی مادر نمونه وبلاگی، و ملتمسانه از مردم می‌خواهند تا اقرار کنند با آسمانی ترین مادر زمین طرف اند همین طور كه حال و حوصله کسانی که آنها را زنان ساده کامل می‌نامند را ندارد.
اگر در وبلاگتان از عیبهایتان می‌گوید، از اینکه بچه‌تان گاهی مریض میشود، از اینکه می‌نشینید روزی ۳ ساعت lostوdesperate housewive می‌بینید، از اینکه موقع تلوزیون دیدن مثل خرس کره بادام زمینی و کرکر می‌خورید، از اینکه خانه‌تان هیچ وقت مثل دست گل نیست و از این بابت هیچ هم ناراحت نیستید، لطفا آدرس وبلاگتان را بدهید كه خواننده‌تان شوم.